2014-06-10 10:42Pressmeddelande

Livstolkningsfestival i Norrtälje 25-29 juni

Livstolkningsfestival:
Överraskande mycket liv!

Studieförbundet Bilda och Norrtäljes församlingar arrangerar för andra året en livstolkningsfestival som belyser de svåra livsfrågorna. Konst och konserter varvas med angelägna samtal under veckan 25–29 juni.

Sommaren har en förmåga att sänka vårt livstempo och ge plats för reflektion och eftertanke. Festivalen gästas bland annat av Peter Hallström som delar berättelsen om sin livsresa och sjunger sånger från sina två skivor i ”Vem stal min tro?” .

Dialogkväll med Peter Örn, tidigare generalsekreterare i Svenska Röda korset och vd för Sveriges Radio, och Peter Halldorf, redaktör och ansvarig utgivare för tidskriften Pilgrim.  Konstutställning av Margit Schyborger och mycket, mycket mer.

Samma vecka genomförs Norrtälje Jazzdagar.

Ta del av hela programmet på bilda.nu

Arrangörer: Studieförbundet Bilda i samarbete med Elimkapellet, Frälsningsarmen, Pingstkyrkan och Rodenkyrkan.

Plats: Elimkapellet i Norrtälje

Information: www.bilda.nu