2016-02-15 07:15Pressmeddelande

Linköpings mest anrika musikhus får nytt liv – invigning av Bilda Bullerbyn

Det är med stor glädje och spänning Studieförbundet Bilda kan meddela att vi den 24 februari öppnar upp det anrika musikhuset Bullerbyn i Linköping på nytt. Bullerbyn har sedan tidigt 80-tal varit ett begrepp i Linköpings musikvärld och få är de musiker, inklusive kända namn som Lars Winnerbäck och Louise Hoffsten, som inte repeterat där under någon period i sitt musikliv.

Efter att huset stått tomt och öde under en period så känns det därför fantastiskt att inleda en ny era i Bullerbyns historia i rejält uppfräschade lokaler med stora visioner inför framtiden.

Till skillnad mot tidigare så är Studieförbundet Bildas ambition inte bara att erbjuda lokaler för musik i olika former utan också för andra kreativa uttryck såsom hantverk, film/video, stand-up, kör och mycket mera.

– Vi vill att Bullerbyn ska vara ett hus där människor i alla åldrar och med alla typer av bakgrund ska kunna mötas och låta sin kreativitet bubbla fritt. Inte minst så vill vi också vara en mötesplats där önskan att skapa något är grunden men där effekten också är en gemenskap, säger Anders Landelius, kulturkonsulent på Studieförbundet Bilda.

Invigningen startar klockan 18 och är öppen för allmänheten.

Invigning av Bilda Bullerbyn
Tid: Onsdagen den 24 februari kl. 18.00