2015-12-04 09:08Pressmeddelande

Inspirationsdag för volontärer i asylverksamhet

Inspirationsdag för volontärer i asylverksamhet

Volontärer i asylverksamhet bjuds in till en inspirationsdag i Bildahuset i Söderhamn den 4 dec kl 9-13. Dagen bjuder bland annat på erfarenhetsutbyte och information om Bildas asylverksamhet.

Välkomna att besöka oss under dagen och få en bild av hur en volontär arbetar aktivt med asylverksamhet. Chans att göra intervjuer med både volontärer och Bilda-anställda.

Plats - Bildahuset i Söderhamn kl. 9:00 – 13:00 fre 4 dec 2016. Kungsgatan 12, Söderhamn

Kontaktpersoner:
Agneta Sundberg profilområdesansvarig Dialog.
E-post: agneta.sundberg@bilda.nu

Lena Källström samordnare för Bildas asylverksamhet
lena.kallstrom@bilda.nu
tel
: 0270-628 22

_____________________________________

Program för dagen:

Presentation- lära känna varandra:

• Presentationsrunda
  • Mingelövning
  • Förväntningar på dagen
  • Hälsingekartan: låtsas att du rullar ut kartan på scenen och placera ut städerna Bollnäs, Söderhamn, Hudiksvall. Be deltagarna placera sej kartan var de bor.

FIKA med erfarenhetsutbyte vid borden

Övning: prata två och två vad ni vet om Bilda. Vad vill ni veta mer om Bilda?

Bildainformation; Vilken roll har studieförbundet Bilda? Vad kan Bilda hjälpa till med? Vad är en studiecirkel? Rapportering, närvarolistor, ekonomi (asyl och statlig folkbildning). Folkbildning och folkbildningshistoria

Bensträckare

Forts. Bilda info och frågor

Tips på material och filmvisning

Avslut: förväntningarna har du fått med dig.

LUNCH BUFFÈ och kaffe

13:00 senast

Bildapersonalen tackar alla fantastiska cirkelledare för ett gott arbete!!!