2013-03-06 14:49Pressmeddelande

Immanu El och The Majority Says redo för SXSW i Texas

För tredje året i rad skickar Studieförbundet Bilda två heta svenska akter till ett av världens mest inflytelserika musikevent, SXSW i Austin, Texas. I år beräknas ungefär 2 300 officiella showcasegig genomföras under festivalen som är en unik mötesplats för musikbransch, artister och publik från hela världen.

Postrockbandet Immanu El från Göteborg kommer bland annat spela på rock­ikonen Roky Ericksons event – Roky Ericksons Ice Cream Social.

Popbandet The Majority Says från Linköping kommer bland annat spela på The Blackheart Bar där andra artister som Jason Isbell och Frank Turner också kommer spela under veckan.

Båda banden har höga förväntningar och hoppas att det ska bli en betydelsefull resa.

- Vi får en chans att följa upp det vi gjorde på Filter’s Culture Collide Festival (Los Angeles) och CMJ (New York) i höstas. Vi kommer ha flera möten och showcase för ett antal eventuella samarbetspartners och utan Bilda hade det varit betydligt svårare, säger Claes Strängberg i Immanu El.

- Att vi har fått möjligheten känns oerhört ärofullt, sedan vad den innebär är såklart omöjligt att säga. Vi får helt enkelt se till att förädla den på bästa möjliga sätt, säger Axel Engström i The Majority Says.

Fullständigt spelschema på www.bildamusik.nu.

Följ Immanu El och The Majority Says under SXSW 2013 på:

Kontakt och mer info:
Wilhelm Blixt, redaktör Bildamusik.nu