2013-06-13 10:38Pressmeddelande

Galet italienskt i Flottsund

På söndag blir det en högtidsstund för musikälskare i allmänhet och barockmusikälskare i synnerhet i Flottsundskyrkan. Då kommer nämligen Johan Lindström och Rebecka Karlsson att bjuda på virtuos barockmusik på högsta professionella nivå.

Johan Lindström spelar cembalo och Rebecka Karlsson barockviolin.

Rebecka Karlsson har studerat violin och barockviolin vid Musikhögskolan i Stockholm, vid Conservatorio di Musica G.B. Martini i Bologna, Italien, samt vid Staatliche Hochschule für Musik i Trossingen, Tyskland. Förutom detta har Rebecka tagit mästarkurser för bl.a. Stefano Montanari och Rachel Podger. Hon har spelat med ensembler som Hofkapelle München och Hassler Consort, och hon spelar regelbundet med bl.a. Drottningholmsteaterns orkester och Nordiska Kammarorkestern.

Sedan våren 2012 är Rebecka medlem i Drottningholms Barockensemble. Rebecka är också anlitad för olika solo- och konsertmästaruppdrag. Rebecka är även verksam som frilansviolinist och pedagog, bosatt i Stockholm.

Konserten hålls söndag 16 juni kl 18.00 i Flottsundskyrkan, Granebergsvägen 6 i Sunnersta, cirka en mil söder om centrala Uppsala. Arrangörer är Uppsala Missionskyrka och Studieförbundet Bilda.

MER INFO:

Kontakta Johan Lindström, mobil: 073-654 64 98, e-post: johan.e.lindstrom@gmail.com