2014-04-28 08:00Pressmeddelande

Deltävling i Örebro för Musikschlaget 2014

Melodifestivalyran är inte över än. Nu närmar sig deltävlingen för Musikschlaget 2014 i Örebro. Den alternativa melodifestivalen för, av och med artister med funktionsnedsättningar.

Just nu pågår åtta deltävlingar runt om i landet. Den 15 maj är det dags för deltävling i Örebro. Tävlingen vänder sig till personer med intellektuell funktionsnedsättning eller diagnoser inom autismspektrat.
- Det kommer bli en färgsprakande kväll fylld av både soloartister, band och körsång. Förra årets deltävling blev en succé, musiken flödade och stämningen var på topp. I år siktar vi på en minst lika lyckad kväll, säger Isabelle Ulfsdotter som är projektledare.

Vinnaren som koras går vidare till den stora finalen som är i Sundsvall i november. Musikschlaget arrangeras av studieförbundet Bilda.

Datum: den 15 maj 2014
Tid: kl.18:00
Plats: Tullängsskolans aula, Örebro
Pris: Fritt inträde